Utomhusreklam ska såklart inte vara blygsam. Här gäller det att slå på stort för att bryta igenom stadsbruset. Slösa inte din fina copy på en osynlig kampanj.
När du hör ordet “utomhusreklam”, vad tänker du på då? Det kan vara små klisterlappar på gatlyktor – men sannolikt inte. De flesta människor förknippar nog utomhusreklam med stora billboards och vepor, lite i stil med Times Square i New York. Go big or go home, skulle kunna vara en bra slogan för någon som sysslar med just utomhusreklam.
All reklam har ett specifikt mål. Att synas. Utan att någon ser reklamen är det nämligen helt kört att få en kund att köpa det som reklamen är tänkt att sälja. Oavsett hur väl du har formulerat din kampanj eller din copy, kommer den falla platt om ingen läser den.
Utomhusreklam skapas bäst genom kreativt samarbete
Du bör med andra ord även fundera på din reklamkampanjs praktiska genomförande redan på idéstadiet. Ta gärna hjälp av en firma som sysslar med utomhusreklam. Vilka reklamytor finns tillgängliga? Var reklamen är placerad kan ha stor påverkan på vilken typ av reklam som är mest effektiv.
Låt gärna ditt kreativa team ha kontakt med de som arbetar praktiskt med reklamytorna och storbildsskärmarna som reklamen ska visas på. De är ofta mycket vana projektledare, och kan vara en tillgång till ditt projekt även internt på ert företag. Med ett väl sammansvetsat team av reklamare och tekniker kommer er reklam få den exponering den förtjänar.
Läs mer om utomhusreklam på denna sida: xloutdoor.se